tisdag 7 april 2009

Presentationer del 2



Okidoki, nu är det ny vecka och ny bloggansvarig!

Jag heter:
Raisa
Smeknamn: Händer sällan men lystrar ibland till Rairai, Tejpen och till och med Rajan
Roll i Ladyfest: Press & sånt
Jag bor: Litet, på Sveriges fjärde största ö
Gör: Diverse
Helgplaner: Hänga med lillebror, kanske gå på Maia Hirasawa
Tre saker jag inte kan vara utan: Mobil, dator... öh, kommer inte på nån mer grej
Lyssnar på just nu: Bat for Lashes - Two Suns
Besatt av: Möjligen Kellys söndagsquiz
Favoritlukt: Kardemumma
Bästa danslåt: Love Will Tear Us Apart - Joy Division
Jag skrattar åt: Roliga skämt & tråkiga skämt
Favoritdryck på morgonen: Apelsinjuice, te
När jag ska impa på någon brukar jag: Försöka vara rolig
Senaste film (och vad jag tyckte om den): C.R.A.Z.Y. Den var söt & fin, lagom feelgood
Klädsel: Övervintrad panda
Om jag vore än växt: Vore jag nog nånsorts ängslig buske
Där och då mår jag bra: I sällskap av bra och fina, varsomhelst närsomhelst.
Irritationsmoment i vardagen: Folk i kollektivtrafiken som inte låter de avstigande kliva av innan de kliver på. Ja och så det där med könsroller, normer och sånt också
Det senaste jag köpte: Typ mat (bröd, müsli, creamy smooth, kikärtor)
Favoritväder: Precis så varmt att man kan sitta i en park och hänga men inte svettas och dö
Favoritresemål: Inget särskilt
Vilka är dina bästa redskap: Datorn, pennan
Vad ville du bli när du var liten: Veterinär, journalist & författare
Vad skulle du vilja ha just nu: Semester alt. nytt jobb.

(PS. Ja alltså, jag la till fotot nu, efter lite påtryckningar, jag hoppas resten av er ladies följer mitt exempel så jag inte verkar helt meglomanisk!)

Inga kommentarer: