måndag 20 april 2009

Presentation 4.0

Den här veckan är det undertecknad som chefar här på bloggen:

Jag heter: Sara Britta
Smeknamn: Skulle vara Britta då, men det är ju inte så spännande.
Roll i Ladyfest: Webb- och ekonomiansvarig.
Gör: Pluggar webb och söker biblioteksjobb.
Helgplaner: Ska ägna hela helgen åt att sitta i en aula och lyssna, diskutera och rösta om både stort och smått – jag ska nämligen till Lund och gå på svenska Amnestys årsmöte.
Tre saker jag inte kan vara utan: Min fina, lilla Powerbook, en old school tuschpenna och min tjusiga, röda cykel.
Lyssnar på just nu: Laura Veirs
Besatt av: En hel del matsaker, som tomater och oliver, annars vampyrer och webb 2.0.
Favoritlukt: Sommarregn.
Jag skrattar åt: Typ Simpsons, annars cyniska skämt.
Favoritdryck på morgonen: Kaffe och vatten eller Virgin Mary.
När jag ska impa på någon brukar jag: Låtsas att jag är otroligt smart och har koll på det mesta.
Senaste film (och vad jag tyckte om den): Arkiv X-filmen och den var bättre än jag hade hört/befarat. Inte som serien under de bästa säsongerna, men en helt okej thriller.
Klädsel: Kulturkofta och svart.
Om jag vore än växt: Så vore jag kanske en pelargon.
Där och då mår jag bra: I lässoffan, mitt ute i skogen, på en grym konsert och allmänt med fina människor.
Irritationsmoment i vardagen: Just nu teknik som krånglar.
Det senaste jag köpte: Två stora krukor till helgens omplanteringsprojekt.
Favoritväder: Samma som alla andra – lagom skönt, runt 20 grader.
Favoritresemål: Alla möjliga platser, men jag vill kunna komma dit med tåg, buss eller båt eftersom jag är en så'n miljömupp.
Vad ville du bli när du var liten: Konstnär eller veterinär.
Vad skulle du vilja ha just nu: Ett tjusigt jobb där jag får göra det jag kan bäst.

Inga kommentarer: