måndag 27 april 2009

Musiktips: Telepathe

Fotograf: Andres Lazlo Konrath

En skulle kunna tro att en projektledare för en så bred kulturinstitution som Ladyfest Göteborg, har koll på allt som händer inom kulturschvängen. Men icke. Jag håller mig strängt till det jag kan och koncentrerar mig denna vecka på att tipsa om musik och klubb och kanske lite bloggar.

Och mitt första det-här-måste-du-kolla-in-det-är-så-himla-bra är Brooklynbaserade electronicaduon Telepathe, som även Bengan-Sara tipsar om och som Sonic skriver om sina två senaste nummer. Sonics Emil Arvidsson placerar dem i något han kallar Todd P-scenen, med band som meste konserttipsaren/arrangören i och runt New York - Todd P - lyfter fram.

Telepathes skivbolag IAMSOUND har, debutalbumsläppet till ära, dragit ihop ett gäng vänner till bandet och bett dem att berätta om sina bästa Telepathe-minnen. Så himla fint är det, gillar särskilt Diplos lätt knasiga webcamfilm och The Mae Shi-trummisens kärleksförklaring nedan:


Bandet är just nu ute på en megalång Europaturné som tyvärr inte når Skandinavien, men vi håller så klart tummarna för att de kommer hit på nästa runda. Alla tummar vi har.

Inga kommentarer: