tisdag 14 april 2009

presentation #3

post påsk, ny vecka och därmed en ny bloggansvarig


Jag heter: Stina
Smeknamn: nja, det finns bara diverse rim och tramsiga ändelser
Roll i Ladyfest Göteborg: Projektledare och ibland den som har med nötter till mötet
Besatt av: Förnekelse, obygdens kulturliv
Tre saker jag inte kan vara utan: skrivboken, cykeln, utsikterna
Favoritlukt: gröt, kanel, landet
Helgplaner: kaffe på altanen, cykelutflykt, gyllene drycker, kalas, pepp på bara månaden kvar till HBT-Festivalen
Bästa danslåt:: nån riktigt lång och odräglig minimalmaximal dänga
Det får jag oftast komplimanger för: projekten
Jag skrattar åt: jag skrattar med Liv Strömqvist! Sara Granér! Döden och vinet.
Jag bor: i en stuga och i en orgelverkstad
Där och då mår jag bra: utomhus på natten
Favoritdryck på morgonen: vatten, straight up
När jag ska impa på någon brukar jag: droppa kulturchefsnamn i tranemo, essunga och bengtsfors alternativt virka i snirklar.
Senaste film (och vad jag tyckte om den): var en serie: rapport till himlen, alla avsnitt, igen, jamenjatack!
Klädsel: en obehaglig fråga. Jag har strumpor på mig, en grå och en svart.
Om du vore en växt vilken skulle det vara: troligtvis en såndär kinkig sak som behöver omvårdnad, växtnäring varje dag och sjukt mycket uppmärksamhet, eller möjligen en såndär kaktus som bara har små mjuka fjun.
Irritationsmoment i vardagen: ointresse för uppenbart intressanta saker
Vad var det senaste du köpte: oatly havredryck med nåt slags skogsbärssmak och så en cider till systern
Vad lyssnar du på just nu: P1 och plåtslagarna på taket
Favoritväder: inget väder inga kläder
Vilka är dina bästa redskap: Pennan. Saxen. Frystejpen. Cykellagarkitet
Favoritresemål: skogen och ja, just det resan är målet
Vad skulle du vilja ha just nu: ett turnétåg och en liten räls utmed västkusten
Vem skulle du vilja fastna i en hiss med: någon som är rustad för allt, med nötkräm och kritor
Vad jag ville bli när jag var liten: minns inte, något med djur, motorer och kändisskap kanske

Inga kommentarer: