torsdag 30 april 2009

Bloggtips: Nylon och Prästfrun

Jag hör till dem som växte upp med tidningen Darling och som sörjde något infernaliskt när de la ner 2002. Jag läste varje nummer med andakt och Darling var så mycket min guide till precis allt. Sedan dess har jag letat efter ett substitut, men utan större lycka tyvärr. Ingen annan tidning har riktigt lyckats med balansakten att vara lika rolig, intresserad, popkulturell, feministisk, kunnig och bästa kompis.

Men nu tror jag bannemig att jag kanske hittat den. Redaktionen håller visserligen till på andra sidan Atlanten och är väldans New York-centrerad, men värre stad att vara centrerad runt går att hitta. Plus att de verkar gillar Sverige och svenskar väldans mycket.
Tidningen jag snackar om är Nylon. Du kommer inte att få de djupa analyserna, men däremot finfina popkulturtips om musik, konst, mode, film och böcker. Och så verkar de ha så roligt på redaktionen, där kan jag tänka mig att jobba (no shit).

Om du däremot vill ha något med lite mer riv i, rekommenderas Prästfrun. Bibliotekare, feminist och en alldeles briljant skribent. Bloggen uppdateras rätt sällan, men varje gång det händer är det en bomb. I flera bemärkelser.

Inga kommentarer: