torsdag 2 april 2009

Ny deal

Från och med denna vecka har vi bestämt att dela upp ansvaret för Ladybloggen veckovis. Litegrann för att ni ska få lära känna alla oss som är aktiva i Ladyfest Göteborg, men mest för att vi gillar olika saker och därmed kommer att ge bloggen en hujedanes bredd. Högt och lågt, diss och hiss, analys och kvasianalys, here we go! 

Först ut att husera bloggchef och presentera sig genom ett hederligt gammalt Skunktest:

Jag heter: Hannah Engberg
Smeknamn: Jengberg, Lucy och diverse förvrängningar av Hannah (hääna, honey, hannis(en))
Roll i Ladyfest: Musikansvar
Jag bor: Kombo i en 3:a, Linnéstan
Gör: Journaliststudent
Helgplaner: Pimpa takterassen, gå på inflyttningsfest, Ladyfestmöte+buffé på Hagabion, dansa till den s.k. jämställdhetsplanen på Ritz, spana på Sarah Assbring på Ritz, veva armen på the Eye/Nef och skaka rumpan på Skoldisco/Röda sten.
Tre saker jag inte kan vara utan: Macbooken, plattång och anteckningsblock (plus penna).
Lyssnar på just nu: Laura Marling 
Besatt av: Ringar (och pommes m kebabsås på fyllan)
Favoritlukt: Så som det luktar i gamla jordkällare och typ insprängda tunnlar i berg...
Bästa danslåt: Pepplåten i är vart fall "Sarah" med Mauro Scocco
Jag skrattar åt: Cynism
Favoritdryck på morgonen: Tranbärsjuice och kaffe
När jag ska impa på någon brukar jag: Gå ner på ett ben och upp igen...
Senaste film (och vad jag tyckte om den): "Lost in translation" för femtioelfte gången. Motivering överflödig.
Klädsel: Kavaj, ridskor och blingbling
Om jag vore än växt: En Orkidé, av den enkla anledningen att det är den enda växt jag lyckas hålla levande genom inkonsekvent vattnande.
Där och då mår jag bra: Rödvin och fint sällskap. Valfri tid och rum.
Irritationsmoment i vardagen: Människor som går långsamt
Det senaste jag köpte: Ett skärp till pappa
Favoritväder: 15 graders solsken så att jag slipper klä av mig
Favoritresemål: Snart blir det Berlin för första gången *peppad*
Vilka är dina bästa redskap: Sprättnål
Vad ville du bli när du var liten: Fotbollsproffs
Vad skulle du vilja ha just nu: Sovmorgon


God natt och kom snart tillbaka. Om några timmar börjar fler helgtips att rulla in....

Inga kommentarer: