måndag 27 april 2009

Presentation #5

Ny vecka, nytt bloggansvar!

Jag heter: Emma
Smeknamn: Backis, Emma-Pemma (obs, bara min mor som använder detta).
Roll i Ladyfest: Projektledare tillsammans med Stina. Även lite musikbokning tillsammans med Hannah.
Jag bor: I en tvåa i Mölndal.
Gör: Att-göra-listor, spellistor, maillistor.
Helgplaner: Första maj-tåga, grilla, dansa. Alltid dansa.
Tre saker jag inte kan vara utan: Dator, hårtork (frisset, ni anar inte), snus.
Lyssnar på just nu: Halo - Beyonce. Gärna i den här versionen.
Besatt av: Inte så himlarns mycket just nu. Men alltid, alltid Göteborg och alla dess attribut.
Favoritlukt: Nybakat bröd, regn på asfalt och "lite bränt".
Bästa danslåt: Paper planes - M.I.A.
Jag skrattar åt: Just nu mest den här och Sara Graner.
Favoritdryck på morgonen: Kaffe med mjölk, två koppar.
När jag ska impa på någon brukar jag: Om jag vill att vi ska bli vänner försöker jag vara mitt roligaste. Om jag vill att du ska ge mig jobb försöker jag briljera med mina organisatoriska skills.
Senaste film (och vad jag tyckte om den): Twilight och som alltid med vampyrrullar gillade jag den.
Klädsel: Lika delar monkitroll och panda.
Om jag vore en växt: Vore jag min överlevare till krukväxt. Tror att det är en suckulent av något slag.
Där och då mår jag bra: I goda vänners lag.
Irritationsmoment i vardagen: Amen så mycket. I morse var det att pappersåtervinningen svämmat över. Igår att vi inte vann popquizet.
Det senaste jag köpte: Söndagspizza på Kellys.
Favoritväder: Göteborgsväder, på riktigt.
Favoritresemål: Än så länge ligger New York i topp.
Vilka är dina bästa redskap: Sax och sprättare.
Vad ville du bli när du var liten: Författare eller postsorterare.
Vad skulle du vilja ha just nu: Sommarplaner.

1 kommentar:

Lovisa sa...

Hej, jag har tagit mig friheten att göra en egen namnlista för att hjälpa till med att få hit Little Ashes filmen till Sverige (där Robert Pattinson är en av rollerna). Så snälla, skriv ditt namn på denna listan;
http://www.namnlista.se/little-ashes-till-sverige
Om du dessutom har en twilightrelaterad blogg/har kompisar som gillar twilight eller helt enkelt har snälla kompisar som kan skriva på, så fråga runt överallt och lägg gärna in listan på din blogg/någon annanstans så att andra personer också kan skriva på! :)

Hoppas verkligen att vi får se filmen här i Sverige!
lovisao.blogg.se/twilight