torsdag 16 september 2010

Presenterar DJ LADYFEST CREW (skunk style)

På fredag, före och efter Niki & The Doves fantastiska spelning huserar Ladyfest i DJ-båset, Vi har gjort det förr och vi lär dyka upp igen. Men ni vet ju inte så mycket om oss, eller hur? Så vi tänkte att det vore dags för en liten presentation av oss, självklart gör vi det Skunk-style. Dessutom bjuder vi upp till en dans redan nu med en pepplåtlista på spotify   >>här<<

Så, här är vi:

DJ: Hellnoise. Även om det inte på något vis är officiellt.
Bästa låt: Omöjligt att välja en enda. Det enda som kan sägas är att fredagens bästa med stor sannolikhet kommer stavas DJ, EASE MY MIND.    
Bästa danslåt: Efter jämna överdoser av indiehits, är det  de elektroniska, pumpande beatsen som får igång mig allra bäst. 
Dansar gärna tryckare till: Tex "Jag ger dig min morgon"/H. Hellström, True colors/C. Lauper, "Change of heart"/El Perro Del Mar
Vägrar spela: Takida. 
Blir lättast charmad att spela önskelåtar genom att: Man kommer nog långt med att lägga huvudet på sne, le och önska något inom ramarna 80-tals nostalgi/elektro/indiepop.
Om jag vågar ska jag spela: Placebo's "Special Needs" när natten har sänkt sin mantel över Göteborg. När era ben är trötta, era hjärtan varma.     


DJ: Dussinmänniskan (Hannah)
Bästa låt: Bloody mother fucking asshole – Martha Wainwright (enligt "mest spelade", så vi säger så)
Bästa danslåt: I wanna dance with somebody (Whitney).
Dansar gärna tryckare till: Powerballader såklart.
Vägrar spela: The Tough Alliance
Blir lättast charmad att spela önskelåtar genom att: Du smörar som fan.
Om jag vågar ska jag spela: Kanske Triangle Walks - Tora Vinter remix. Det är ju det här med övergångarna mellan pophits och dansmusik...



DJ: Extra allt (aka Malin)
Bästa låt: Honey is cool - Baby Jane, Bright Eyes - Loose Leaves, Mirah - Location Temporary, osv.
Bästa danslåt: Azzå lite töntigt kanske men typ en technoremix av The Knife - Heartbeats. Och whatever låt jag peppar på för tillfället.
Dansar gärna tryckare till: Bonnie Tyler - Total eclipse of the heart.
Vägrar spela: Eh, jag är ganska lättköpt. Men det finns såklart gränser. Typ Ulf Lundell.
Blir lättast charmad att spela önskelåtar genom att: Få en skriftlig lista. Äh, handlar kanske lika mycket om minne som om charm nä jag tänker på saken. Men alltid fint med lappar ju!
Om jag vågar ska jag spela: Cher - The shoop shoop song


DJ: Stordåd/Emma
Bästa låt: Återvänder nog oftast till "Classic song/Sleepwalkers guide" med Joshua fit for battle, Kents "En helt ny karriär" och Christina Aguileras "Hurt". Sen vet jag inte om de är bäst, det är nog bara mycket KÄNSLOR med dem.
Bästa danslåt: Den som har gjort mest succé på alla möjliga dansgolv har varit Bonnie Tylers "Holding out for a hero". Den verkar vara någotslags universalkit för mänskligheten. Men "Kino" med The Knife är nog min allra bästa.
Dansar gärna tryckare till: "November Rain". Mellanstadievibben på det, åh. Eller "Halo" i någonslags kramhög med alla som peppat till det bittra slutet.
Vägrar spela: Alla former av Lars Winnerbäck. I övrigt skäms jag nog inte för något.
Blir lättast charmad att spela önskelåtar genom att: Good old snällhet funkar alltid. Jag är verkligen inte svår.
Om jag vågar ska jag spela: Vågar spela det mest tror jag! Men kanske att Miley Cyrus' "Party in the USA" skulle vara lite våghalsig.


DJ: Hjärtaochsmärta
Bästa låt: What's a girl to do/ Bat for Lashes eller Love will tear us apart /Joy Division eller No ones gonna love you / Band of Horses åh eller kanske Be my Baby / The Ronettes...
Bästa danslåt: Who is it (Vitalic Remix) - Björk. ALLTID.
Dansar gärna tryckare till: True Colours - Cyndi Lauper. Är iofs nästan alltid för fnissig för att faktiskt dansa tryckare, men blir superglad ändå, om du bjuder upp asså. Eh ok, nog om det.
Vägrar spela: Allt jag glömt bränna. Typ gubbrock. Eller asså, frånsett vitmaktmusik/björn rosenström kanske det mest beror på tillfället, vem vet, en dag står jag där och drar igång Neil Young. *ryseravobehag*
Blir lättast charmad att spela önskelåtar genom att: 1. Dissa inte min musiksmak 2. Önska nåt bra. 3. Skriv ner det på en lapp. 4. Sista och fulaste knepet - gör puppy eyes.
Om jag vågar ska jag spela: Nom nom nom song (Så går det när man lovar spela VAD HELST bara för att nån ska komma.)

Inga kommentarer: