torsdag 1 oktober 2009

Helgtips vecka 40

Det är skitkallt ute. Passar utmärkt att sno in sig i ett vinrött draperi på Jazzhuset ikväll och dansa sig het till Ladyfest egna dj Micksa (se nedan). Gör det!

Och/eller/samtidigt(?) kryp ner under Nefertitis tegelvalv och se vad Koloni + Listen to the world blir lika med... Jag vet inte, men det blir säkert både obskyrt, svängigt, skränigt, lent och fint. Här hittar du mer info på facebook.

Kanske vaknar du i morgon ovanpå en förstärkare eller med en kristallkrona på magen, sånt händer ju, och då finns det väl ingen anledning att sluta förtrollas av musik? Nä, dra till Club Social fredag kväll och sjung med i Halo tillsammans med grymma Isabel Nellde och Johanna Franzén som levererar svettpärlor och glädjetårar från skivbåset. Mottot lyder: Kärleken till musiken är alltid viktigare än trista genrebegränsningar.

Lördag och söndag är det loppis i Annedal. Typ som rehab. Tror jag behöver det. Dessutom har jag inte druckit något vatten idag så min hjärna är uttorkad, vilket är mitt försvar inför dessa klena helgtips. Jag tänkte annars gå på hemmafest i helgen. Styr upp en vetja, det är ju ändå det roligaste man kan göra med sina vänner.

Inga kommentarer: