fredag 11 september 2009

Helgtipzz

Då var helgen återigen här som en välsignelse till uttråkade klubbkids.

Vill du dansa till housiga toner och känner för en kväll i brattens tecken ska du bege dig till Park Lane i afton då stället gästas av multisysslerskan Sara Varga och Anna Holmberg. Saxyhouse är ett ny trend på klubbar i NYC och London där housedj's ackompanjeras av saxofonister. Känner mig personligen inte så hemma på Park Lane men vill ändå tipsa om det för jag blir ändå lite glad över att se att de faktiskt bokar tjejer. Vi måste se mer tjejer i dj-båsen även på Avenyn!

På lördagen kan jag definitivt tänka sig en visit på klubb STEREOtyp på Belle. Start klockan 21, 60 kronor innan 23, sen 80. På Stora golvet spelar Jenny indie/pop och Fredrika rock/punk. På scenen står interaktiva levande skyltdockor från FreakSociety, låter ju helt underbart.

Sen vill jag och passa på att tipsa er där ute som typ spelar musik, producerar lite eller bara gillar musik. Imorgon 13-18 anordnas Bandmeeting för tredje gången i Göteborg. En strålande koncept där man kan träffa andra musiker som letar efter kanske en basist eller sångerska. Dessutom blir det lite spelningar och kära Morgan från Krister i P3 kommer vara konferencier. Jag kommer spela lite skivor mellan arren så bra pausmusik utlovas :)

Inga kommentarer: