torsdag 3 september 2009

Helgtips v. 36

Jag lever numera i småstadsexil, så ni får förlåta mig min dåliga koll på allt skoj som händer i Göteborg. Vad har jag missat? Fyll gärna på med era egna måsten!

Ett par saker har jag i alla fall koll på att du ska göra i helgen:

På lördag är det vernissage för Göteborgs internationella konstbiennal 2009 runt om i sta'n. På Röda sten blir det invignings- och välkomsttal kl. 12, men framför allt kan du beskåda verk av konstnärerna Rosa Barba, Candice Breitz och Catherine Sullivan. Har du inte fått nog av välkomsstal kan du fortsätta till Göteborgs stadsmuseum för ytterligare ett, kl. 14. Där ställer annars, bland andra Fiona Tan ut. Kl. 16 fortsätter talmaratonet på Göteborgs konsthall, som även visar verk av Susan Hiller och Kristina Kvalvik, medan Göteborgs konstmuseum bjuder på Tracey Moffatts skapelser.

- Biennalens webbplats
- Facebook-eventet


Centennial är en gratis endagsfestival i Flunsåsparken på Hisingen. Den arrangeras av den kanske något oväntade konstellationen Koloni och Naturskyddsföreningen i Göteborg, i samband med Naturskyddsföreningens 100-års jubileum. Alltihop går av stapeln på söndag, den 6 september, kl. 14:00 - 22:00, i Flunsåsparken på Hisingen. Du kommer till exempel att kunna se Lindha Kallerdahl, Madamm, Anna von Hausswolff och Curly Lou.

- Koloni
- Facebook-eventet

Inga kommentarer: