tisdag 5 maj 2009

Presentation #6

 

















Veckans bloggansvarige heter: Helene   

Smeknamn: Varför har jag inget? 

Roll i Ladyfest: Formansvarig  

Jag bor: På andra sidan älven, gbg. 

Gör: Projektkoordinator/Inredningsdesigner står det på

visitkortet. Längsta titeln hittills. 35 tecken minsann. 

Helgplaner: Födelsedagsfest på Avenyn otippat nog, gärna mer parkhäng och en massa dans. 

Tre saker jag inte kan vara utan: Mobilen, musiken, mönster. 

Lyssnar på just nu: Christer i P3 

Besatt av/beroende av: Linfrön i gröten? Kanske inte beroende men vilken skillnad det gör! Vill inte vara utan.

Favoritlukt: Morgondimma.  

Bästa danslåt: Depeche´s "Just can´t get enough". Ja. Just det. 

Jag skrattar åt: Nina Hemmingsson. Alltid. Och lustiga djur med kroppsspråk som liknar människors. 

Favoritdryck på morgonen: Vatten/Kaffe/Brämhultsjuice 

När jag ska impa på någon brukar jag: Gå den beprövade vägen att försöka säga något roligt.  

Klädsel: Utmanar ständigt mig själv med att komplettera den svart/vita garderoben med färginslag. Går så där. Bör även nämnas att det finns fickor på 80% av mina kläder. 

Om jag vore en växt: Tänker spontant på en garderobsblomma. Kan ej motivera varför. 

Där och då mår jag bra: I mina vänners närvaro i synnerhet. I sällskap av dansanta människor i allmänhet. Och stunder av kreativt flyt är obetalbara.  

Irritationsmoment i vardagen: Jag fullständigt hatar ljudet av mopeder.    

Det senaste jag köpte: Äpple, banan och senaste numret av Filter.  

Favoritväder: När det är vindstilla och himlen är rosa. 

Favoritresmål: Paris & New York - när åker vi? 

Vilka är dina bästa redskap: Pennan, mac:en, plattången. 

Vad ville du bli när du var liten: Typ veterinär säkert. Eller jobba i affär. Verkade sjukt kul att få sitta i kassan och trycka på knappar. 

Vad skulle du vilja ha just nu: Massa stora ark av papp och en hel hög sprayfärg i fem i olika färger tack.


Inga kommentarer: