torsdag 18 november 2010

Låt oss presentera: DJ $Pix$

Som vi berättade igår kommer DJ $Pix$ att förgylla Novemberfestivalens lördagskväll med idel dans och festligheter. Vi hoppas också på att hon styr upp sig med sin fantastiska rosa overall för en så kallad win-win. För att ni ska få lära känna henne lite bättre bad vi henne att fylla i ett klassisk skunktest.

Heter: Pia

Smeknamn: Pickan, Pix, Pixi, Piaengman, osv osv (kärt barn ha många nam).

Bor: Kortedala, Göteborg

Gör:
Frilansar som filmarbetare/C-foto varvat med jobb som cirkelledare och personlig assistent. Driver på fritiden ett feministiskt filmnätverk som heter Effekt med annat grymt folk.

Kläder:
Oftast en mixmatch av olika stilepoker, mönster och färger.

Lyssnar gärna på:
Sköna indie-electro-remixar.

När jag ska impa på någon brukar jag:
Visa upp mina hemmabelysnings-installationer!

Irritationsmoment i vardagen:
Jag kan bli väldigt galen på min surrande datorfläkt faktiskt.

Bästa låt:
Just nu, Avner - Bed för mig (KJJ Edit)

Bästa danslåtar:
Madonna – Till Death Do Us Apart, Tove Styrke – Million Pieces (Familjen Remix).

Dansar gärna tryckare till:
En smörig Debbie Gibson – Lost In Your Eyes

Vägrar spela:
Mange Smith den räven.

Blir lättast charmad att spela önskelåtar om du:
Bara jag får ett varmt och trevligt bemötande, haha.

Om jag vågar ska jag spela:
Det mesta. 4realz. Jag vågar möta mina musikdemoner likt en boxare möter sin motståndare i ringen!

Fem andra grymma DJ:s ni ska kolla in:
Sandra Mickelsson, Festa med killar, Lord Byron, Karin Ström, Maya Lourenco.

Inga kommentarer: