onsdag 25 maj 2011

indiequeerfest: dj #1 SHOW ME LOVE

Då kör vi igång presentationen av de grymma skivvändare som vi har bokat till nästa lördags fest på Jazzhuset. Först ut är dj-paret Elin Grelsson och Agnes Arpi. Till vardags arbetar båda som frilansskribenter; ni har säkert läst dem i exempelvis GP, ETC, Faktum, Fria Tidningar, Aftonbladet, Expressen osv osv osv. En gång när de var på maskerad klädde de ut sig till Elin och Agnes, fast tvärtom. Denna kväll bildar de dj-duon SHOW ME LOVE och bjuder oss på electro, indie, hiphop, R&B och hits i en härlig eklektisk mix.


DJ: Agnes Arpi
Bästa låt: Bland andra: Donny Hathaway - The ghetto
Bästa danslåt: Bahoz - Su getir
Dansar gärna tryckare till: Nick Cave & The Bad Seeds - Into my arms och Cyndi Lauper - True colors
Vägrar spela: Monoton untzuntz.
Blir lättast charmad att spela önskelåtar genom att: Dans dans dans
Om jag vågar ska jag spela: Hiphop om brudar, bilar och pengar


DJ: Elin Grelsson
Bästa låt: The Contours - Do You Love Me
Bästa danslåt: Just nu The Avalanches - Ray of Zdarling
Dansar gärna tryckare till: Cyndi Lauper - Time After Time
Vägrar spela: Gyllene Tider
Blir lättast charmad att spela önskelåtar genom att: Få komplimanger för vad jag spelat hittills och få önskningar som är genomtänkta och överensstämmer med vad jag verkar spela för musik. Det funkar INTE att sluddra fram något om att man vill höra "hits" och hoppas på Black Eyed Peas.
Om jag vågar ska jag spela: Jag brukar vara nervös för att spela Lill Lindfors, men den här kvällen är det nog inget jag inte vågar.

Inga kommentarer: