fredag 11 mars 2011

Jag är min egen Dolly Parton

Ooooh, jag har ju sneglat på annonserna många gånger nu.
Det känns riktigt stort och som att jag verkligen borde ta vara på tillfället: Dolly Parton. En levande legend. Och hon kommer till Scandinavium i augusti. Nä. Det får verkligen inte missas.

Och ikväll har filmen Jag är min egen Dolly premiär på Hagabion. En dokumentär om arbetet bakom och framförandet av en hyllningskonsert till Dolly Parton. Förutom självaste Dolly, är filmens huvudpersoner Nina Persson, Cecilia Nordlund, Lotta Wenglén, Helena Josefsson och musikproducenten Gudrun Hauksdottir och filmen beskrivs som:

"En stark och hoppfull film om fem kvinnors vänskap, drömmar och livsutmaningar, om att vara kvinna mitt i karriären och längtan efter barn. Och inte minst en film inramad av Dolly Partons person – en förebild och idol som förenar de fem."





Inga kommentarer: