fredag 1 oktober 2010

Låt oss presentera: DJ La Fleur


Förra gången hon skulle komma hit satte Eyjafjallajökull stopp för flyget. I kväll hoppas jag istället att naturen hjälper en av sina finaste blommor att ta sig hela vägen från Berlin till Nef. Grym bokning, Mercury!
Jag bad henne att svara på ett gammalt hederligt skunktest i vanlig Ladyfestordning. Dessutom ger hon dig tips på fem andra grymma DJ´s du bör kolla in. Mycket nöje!

Heter: Sanna La Fleur Engdahl (La Fleur är ett gammalt släktnamn från min mammas sida).

Smeknamn: Brukar mest vara varianter av La Fleur såsom Blomman och Blümchen...

Bor: Berlin

Gör: DJar, producerar musik, sänder P3 Dans på SR, driver egna nystartade skivbolaget Power Plant, jobbar extra i skivbutiken Melting Point i Berlin, släpper snart en remix på Trunkfunk Records. Återutger även min låt Flowerhead tillsammans med en remix av Spencer Parker på nya labeln What People Play (drivs av distributören Word & Sound).

Kläder: Enligt devisen Less is more. Förkärlek för svart och skandinavisk minimalism med genomtänkta fina detaljer.

Lyssnar gärna på: Tystnaden när jag inte jobbar.

Besatt av: Musik, katter och grönt te.

När jag ska impa på någon (i musikbranschen) brukar jag: Säga att jag har en magisterexamen i Farmaci med inriktning Farmakoterapi.

Irritationsmoment i vardagen: Att tiden ofta inte räcker till.

DJ namn: La Fleur

Bästa låt: Jag är dålig på att ha bara en favorit och jag är ombytlig, så jag nämner två låtar jag just nu vill höra på repeat hela tiden; Kaine ft Kathy Diamond - Love Saves The Day (Mario Basanov Vocal Remake) och Lee Foss - Run Around.

Bästa danslåtar: Just nu dansar jag vildast till Zappe - Larrys Exotic Blend, Tony Lionni feat Marvin Belton - Precious (Deetron Remix) och Native Groove - I Need A Man.

Dansar gärna tryckare till: den låt jag blir uppbjuden till.

Vägrar spela: musik jag inte tycker är bra.

Blir lättast charmad att spela önskelåtar om du: Önskelåtar är en het potatis, skulle kunna skriva en bok om det. Kortfattat tycker jag önskningar passar in i vissa sammanhang och i andra inte. När jag spelar på klubbar så är jag bokad för att spela den musiken jag står för. Ofta har jag då en tanke om vad jag ska spela och om den resa jag vill ta dansgolvet på. Därmed blir det svårt att stoppa in önskelåtar. Men absolut, om någon kommer upp och frågar på ett rart sätt efter en speciell låt så kan jag spela den om jag har den och om jag tycker att den passar bra in.

Om jag vågar ska jag spela: Jag vågar spela allt jag vill!

Fem andra grymma DJs ni ska kolla in:

Michelle Owen

Esther Dujin

Miss Dilemma

Anja Schneider

Housewives

Info La Fleur: hemsida, myspace, country house mix

Inga kommentarer: