måndag 2 augusti 2010

Intervju med Dum Dum Girls.


Dum Dum Girls, som vi peppat om här, och fotat lite här, är det hårdaste och ljuvligaste vi sett på länge. Till vår lycka fick vi till en kortkort intervju med Dee Dee mellan Arvika och resten av världen.

Hur skulle ni beskriva Dum Dum Girls sound?
Himmel och helvete.

Om du fick sätta upp din egen festival, hur skulle den se vara?
Jag skulle boka mina vänner och mina hjältar, och den skulle vara i Big Sur.(Region i Kalifornien med sinnessjukt vackra stränder, övers. anm.)

I år har Arvikafestivalen bestämt sig för att boka 50/50 män och kvinnor till nästa års festival. Vad tycker du om det?
Jag hoppas att det är möjligt.

Brooklyn eller Los Angeles?
Los Angeles. Jag är en California Girl.

Ert album heter "I Will Be", vad skulle du vara om du inte spelade i Dum Dum Girls?
En bibliotekarie som skriver poesi.

Inga kommentarer: